top of page
2022_08_25_13_09_58_section-bg-2.webp

Co to jest Play Therapy

Poprzez bawienie siÄ™ terapeuci mogÄ… pomóc dzieciom nauczyć siÄ™ bardziej adaptacyjnych zachowaÅ„ w sytuacjach, w których dziecko prezentuje deficyty emocjonalne, czy spoÅ‚eczne

O mnie

MojÄ… pasjÄ… jest terapia dzieci i rozwój ich potencjaÅ‚u poprzez stworzenie im warunków, w których poznajÄ… wÅ‚asne możliwoÅ›ci, zbudujÄ… poczucie wÅ‚asnej wartoÅ›ci, odnajdÄ… odpowiedź na najważniejsze pytanie w ich życiu: Kim jestem?

​

Nina Ambroziak​

Nina Ambroziak
Nina Ambroziak

​Chciałabym podzielić się z Wami swoją historią i misją, jaka towarzyszy mi w ramach mojej pracy zawodowej. To dla mnie bardzo ważne, byście poznali lepiej: mnie, moje doświadczenie oraz zakres moich działań.


Jestem psychologiem, terapeutÄ… integracji sensorycznej oraz terapeutÄ…, superwizorem i certyfikowanym trenerem Play & Creative Therapy – jedynym w Polsce, jednym z 3 w Europie i jednym z 50 na Å›wiecie. Jako prekursorka tej metody pracy z dziećmi w Polsce organizujÄ™ i prowadzÄ™ szkolenia dla studentów, specjalistów oraz rodziców.


Od ponad 20 lat zajmujÄ™ siÄ™ terapiÄ… dzieci – w tym także terapiÄ… integracji sensorycznej. Pomoc osobom nierozumianym i borykajÄ…cym siÄ™ z licznymi zaburzeniami od zawsze byÅ‚a nie tylko mojÄ… pracÄ…, ale przede wszystkim pasjÄ…. Moje podejÅ›cie do tematu terapii bardzo siÄ™ zmieniÅ‚o, kiedy zostaÅ‚am mamÄ… dwójki niesÅ‚yszÄ…cych dzieci – wtedy problem komunikowania siÄ™ i zrozumienia tych tak bliskich mi istot staÅ‚ siÄ™ dla mnie kluczowy. ChciaÅ‚am zapewnić moim pociechom peÅ‚ne wsparcie i odpowiedni rozwój, by mimo swej innoÅ›ci mogÅ‚y wieść takie życie, jak ich rówieÅ›nicy.


Zaczęłam wiÄ™c szukać. PoznaÅ‚am wiele metod terapeutycznych, zasad pracy z dziećmi, czytaÅ‚am prace naukowe i przeglÄ…daÅ‚am liczne źródÅ‚a, aż w koÅ„cu trafiÅ‚am na Play & Creative Art Therapy. Jest to rodzaj terapii, który pomaga dzieciom w wyrażaniu swoich emocji za pomocÄ… zabawy. Terapeuta, który czuwa nad maluchem, daje mu przede wszystkim akceptacjÄ™ i wolność bycia sobÄ…, czyli wszystko to, czego takie dziecko najbardziej potrzebuje.


Jako prekursorka tej metody w Polsce dziaÅ‚am na różnych polach. Przede wszystkim jestem wierna mojej pasji pomagania dzieciom z różnymi zaburzeniami oraz ich rodzicom, którzy pragnÄ… zrozumieć swoje pociechy. W moim warszawskim gabinecie dzieci budujÄ… relacje z samymi sobÄ… i ze Å›wiatem, poznajÄ… swoje emocje i uczÄ… siÄ™ wykorzystywać swój potencjaÅ‚, by móc rozwiÄ…zywać codzienne problemy. Z doÅ›wiadczenia wiem, że najwyższymi wartoÅ›ciami, jakimi mogÄ™ sÅ‚użyć moim maÅ‚ym pacjentom, sÄ… szacunek i akceptacja – niezależnie od ich zaburzeÅ„.


Uważam, że Play Therapy to metoda nadal niedostatecznie doceniana – zarówno przez Å›rodowisko psychologów, jak i przez specjalistów z innych dziedzin, dlatego też postanowiÅ‚am dzielić siÄ™ swojÄ… wiedzÄ… i doÅ›wiadczeniem ze studentami, psychologami, nauczycielami, logopedami i fizjoterapeutami podczas szkoleÅ„. DziÄ™ki nim uczestnicy zyskujÄ… możliwość prowadzenia terapii z dziećmi o różnych zaburzeniach i na różnym poziomie rozwoju intelektualnego.


JeÅ›li potrzebujecie mojego wsparcia, wiedzy czy doÅ›wiadczenia – zapraszam do kontaktu – postaram siÄ™ pomóc.

paralax.png

Doświadczenie zawodowe

wykładowca,

trener Play Therapy

psycholog,

terapeuta Play Therapy

psycholog,

terapeuta Play Therapy

psycholog

psycholog,

terapeuta

wykÅ‚adowca studiów podyplomowych

Play Therapy Poland- Dyrektor ds Szkoleń, TrenerLeeds Beckett University- Londyn

Gabinet Play Therapy- Warszawa

Przedszkola Niepubliczne- psycholog, terapeuta Play Therapy Pracownia Psychologiczna Ego - Warszawa

Instytut Matki i Dziecka: Klinika Laryngologii i Audiologii w Warszawie

Stowarzyszenie Rodziców i PrzyjacióÅ‚ Dzieci i MÅ‚odzieży Z WadÄ… SÅ‚uchu UsÅ‚yszeć Åšwiat w Warszawie

Akademia Profesjonalnego Nauczyciela

Kwalifikacje

2023

Training as a Filial Play Trainer and Course Director- training approved by Play Therapy International and Academy of Play and Child Psychotherapy

2019

Training as a Diploma Trainer and Course Director- training approved by Play Therapy International and Academy of Play and Child Psychoterapy

2017

Certificate Course Director II- training approved by Play Therapy International and Academy of Play and Child Psychoterapy

​

Post Graduate Diploma in Practice Based Play Therapy- 30-day training course accredited by PTUK, PTI, Leeds Beckett University

2016

Certificate Course Director I- training approved by Play Therapy International and Academy of Play and Child Psychoterapy

​

Clinical Supervisor - training course approved by PTUK, accredited by the Professional Standars Authority and recognised as a Post Qualifying course by Leeds Beckett University​​

2015

Post Graduate Diploma in Play Therapy - training course approved by Play Therapy UK, training course approved by Play Therapy International and Leeds Beckett University

2014

Postagraduate Certificate in Therapeutic Play Skills- training accredited by Canterbury Christ Church University​

​

Postagraduate Certificate In Therapeutic Play -Certficate of Practice accredited by International Board of Examiners of Child and Play Therapy

2011

Studia Podyplomowe: Diagnoza Kliniczna Dziecka i Jego Rodziny- Uniwersytet Warszawski​​

2004

Dyplom magistra Psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie na kierunku: Psychologia (Warsaw School of Social Psychology: Division of Psychology)

Szkolenia

2023

Szkolenie TraumaPlay Foundational Training- Trauma Play Institute- Paris Goodyear Brown

2016

Szkolenie: Prawne Aspekty Wykonywania Zawodu Psychologa/Psychoterapeuty

​

Szkolenie: Gestalt Play Therapy- Instytut Doświadczani

2015

Szkolenie: Psychoterapia oparta na mentalizacji (MBT- Mentalization Based Treatment) -Laboratorium

 

Psychoedukacji w Warszawie oraz Pracownia Psychoterapii Humani w Poznaniu we wspóÅ‚pracy Anna Freud Centre w Londynie

2010

Certificate of Completion: Sensory Integration Assessment and Intervention for Individuals with Autism. Polskie Towarzystwo Integracji Sensorycznej.

2009

Szkolenie: Stosowanie i interpretacja DzieciÄ™cej Skali Rozwojowej DSR. Pracownia Testów Psychologicznych.

​

Certificate of Completion: Clinical Assessment and Practical Interventions for Praxis: From Ideation to Execution . Polskie Towarzystwo Integracji Sensorycznej.

​

Szkolenie: Neuroobrazowanie struktury i funkcji ludzkiego mózgu cz.I, cz.II- SzkoÅ‚a Wyższa Psychologii SpoÅ‚ecznej.

​

Kurs: Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych wedÅ‚ug metody dr SwietÅ‚any.Masgutowej- cz.I.- MiÄ™dzynarodowy Instytut Dr SwietÅ‚any Masgutowej.

​

Kurs: Diagnozowanie integracji odruchów dynamicznych i posturalnych- cz. I- Aspekt neurosensomotoryczny dr SwietÅ‚any Masgutowej- MiÄ™dzynarodowy Instytut Dr SwietÅ‚any Masgutowej.​

2008

Kurs dla nauczycieli nt. Rozpoznawania i terapii opóźnienia neurorozwojowego u dzieci ze specyficznymi trudnoÅ›ciami w nauce, wg integracji odruchów Dr Sally Goddard- The Institute for Neuro- Physiological Psychology INPP Ltd.

2007

Warsztaty doskonalÄ…ce dla terapeutów Integracji Sensorycznej. Polskie Towarzystwo Integracji Sensorycznej.

​

Diagnoza psychologiczna dziecka z objawami nadpobudliwości psychoruchowej. Szkolenie Sekcji Psychologii Klinicznej Dziecka PTP.​

2006

Diagnoza i terapia zaburzeń Integracji Sensorycznej. Szkolenie II stopnia. Polskie Towarzystwo Integracji Sensorycznej.

​

Wczesna Interwencja. Wybrane zagadnienia zwiÄ…zane z diagnozÄ… i terapiÄ… dziecka w wieku 0-6 lat z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego- kurs doskonalÄ…cy w CMPPP.

​

Wideotrening Komunikacji- kurs wprowadzajÄ…cy do metody. CMPPP.

2005

Neurobiologiczne podstawy Integracji Sensorycznej. Szkolenie I stopnia. Ośrodek Szkoleń dla Nauczycieli.

2003-2004

Socjoterapia Dzieci i Młodzieży- moduł specjalizacyjny w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej.

bottom of page