
Terapeuta Play Therapy jest w świecie dziecka
Terapeuta podczas procesu jest w Å›wiecie uczuć dziecka, myÅ›li dziecka, życzeÅ„ i planów dziecka. Terapeuta podąża za dzieckiem.
Rejestracja na szkolenia PlayTherapy
​Potwierdzenie przelewu zaliczki należy wysłać:
drogÄ… elektronicznÄ… z potwierdzeniem odbioru na adres: info@play-therapy.pl.
Opłaty za szkolenie należy wpłacać na konto Play Therapy Poland:
Bank PKO BP: 72 1440 1185 0000 0000 0328 7742
Certyfikat Standard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych Polskiej Izby Firm Szkoleniowych (SUS 2.0). Dowiedz się więcej
Szkolenia PlayTherapy
Terapia w piaskownicy
Szkolenie akredytowane przez Play Therapy International oraz Academy of Play and Child Psychotherapy (UK)
Szkolenie akredytowane przez Play Therapy International oraz Academy of Play and Child Psychotherapy (UK)
Dla kogo jest szkolenie PlayTherapy?
Szkolenie jest przeznaczone dla specjalistów pracujÄ…cych terapeutycznie z dziećmi oraz adolescentami oraz dla osób, które zamierzajÄ… rozpocząć pracÄ™ terapeutycznÄ…. Szczególnie kierujemy to szkolenie do:
-
psychologów klinicznych
-
psychologów
-
psychoterapeutów
-
nauczycieli
-
nauczycieli wychowania przedszkolnego
-
pedagogów specjalnych
-
pielęgniarek
-
pracowników socjalnych
-
pracowników domów dziecka
-
pracowników opieki zastÄ™pczej
-
pracowników agencji adopcyjnych
-
terapeutów zajÄ™ciowych
-
pracowników Poradni Psychologiczno- Pedagogicznych
-
logopedów
​
To szkolenie znajduje siÄ™ na drugim poziomie czterostopniowego modelu treningowego PTI. Oznacza to, że biorÄ…c udziaÅ‚ w tym szkoleniu realizujesz od razu dwa stopnie modelu treningowego. Po ukoÅ„czeniu tego szkolenia można kontynuować edukacjÄ™ na trzecim poziomie: Post Graduate Diploma in Play Therapy (obejmujÄ…cym podejÅ›cie dyrektywne i terapiÄ™ grupowÄ…). Można również traktować to szkolenie jako niezależne od czterostopniowego modelu treningowego PTI.
Szkolenie zostało przygotowano w celu:
-
doskonalenia Twoich umiejętności terapeutycznych
-
rozwijania samoświadomości i świadomości procesu terapeutycznego
-
zwiększenia Twojej satysfakcji w pracy z dziećmi
-
nabycia umiejętności niezbędnych do pomagania dzieciom w rozwijaniu ich inteligencji emocjonalnej
-
nabycia umiejÄ™tnoÅ›ci niezbÄ™dnych do Å‚agodzenia problemów z zachowaniem i zdrowiem psychicznym dzieci
-
towarzyszenia w Twoim rozwoju osobistym.
Cele szkolenia
NadrzÄ™dnym celem szkolenia jest umożliwienie uczestnikom szkolenia bezpiecznej praktyki w terapii dzieci oraz efektywnego wykorzystania umiejÄ™tnoÅ›ci terapeutycznych zwiÄ…zanych z zabawÄ… w zróżnicowanych warunkach. DziÄ™ki szkoleniu terapeuta bÄ™dzie mógÅ‚ wspierać dziecko w pokonywaniu zarówno niewielkich, jak również umiarkowanych problemów. Podczas szkolenia uczestnicy bÄ™dÄ… przede wszystkim uczyli siÄ™ stosowania zestawu metod terapeutycznych "Play Therapy Tool-Kit". Po ukoÅ„czeniu szkolenia każdy uczestnik powinien:
-
umieć komunikować się z dzieckiem przy użyciu techniki terapeutycznych z "Play Therapy Tool- Kit" włączając w to: media kreatywne, terapię w piaskownicy, rysowanie i malowanie, ruch, dramę, opowiadania, kreatywną wizualizację, pacynki oraz glinę
-
umieć utworzyć własną praktykę terapeutyczną
-
nauczyć się praktycznych umiejętności prowadzenia z dzieckiem indywidualnej sesji terapeutycznej Play Therapy
-
umieć obserwować i analizować postawę dziecka, jego ruchy
-
umieć przygotować indywidualną dla dziecka wizualizację kreatywną
-
umieć napisać opowiadanie terapeutyczne
-
umożliwić dziecku wyrażenie swoich emocji poprzez glinę, pacynki
-
właściwie rozumieć i stosować zasady Play Therapy
-
posiadać zdolność do oceny potrzeb dziecka
-
posiadać zdolność do tworzenia warunków sprzyjajÄ…cych zabawie terapeutycznej
-
osiągnąć poczucie pewności siebie w stosowaniu zabawy terapeutycznej z dziećmi i adolescentami
-
nauczyć siÄ™ praktycznych umiejÄ™tnoÅ›ci terapeutycznych, które pozwalajÄ… na prowadzenie zabawy terapeutycznej
-
dostrzegać, rozumieć i doceniać zagadnienia etyczne związane z terapią dzieci
-
posiadać wiedzę dotyczącą psychologii dziecka
-
posiadać wiedzę dotyczącą teorii przywiązania oraz teorii rozwoju dziecka oraz umiejętność ich wykorzystania podczas sesji terapeutycznej
-
znaleźć odpowiedzi na pytania pojawiające się w terapii dziecka
-
mieć świadomość własnego procesu oraz rozwoju
-
zdobyć wiedzę na temat siebie
Poznaj zespóÅ‚ PlayTherapy

STATUT PLAY THERAPY POLAND
Celami społecznymi firmy Play Therapy Poland są:
1.ochrona zdrowia psychicznego i emocjonalnego dzieci i młodzieży
2.ochrona dzieci przed krzywdzeniem i wykluczeniem społecznym
3.niesienie pomocy dzieciom, rodzinom i osobom w sytuacjach kryzysowych
4.niesienie pomocy dzieciom, rodzinom w sytuacji uchodźctwa, a także kontaktu z uchodźcami
5.wspieranie inicjatyw na rzecz ochrony praw dziecka oraz na rzecz zapobiegania wykluczeniu społecznemu
6.zapobieganie rozwojowi zaburzeń psychicznych u dzieci na skutek doświadczeń życiowych traumy, uchodźctwa, przemocy, krzywdzenia.
Realizacja powyższych celów bÄ™dzie odbywaÅ‚a siÄ™ poprzez:
1.Upowszechnienie wiedzy i edukacjÄ™ w zakresie rozpowszechniania metody terapii Play and Creative Art Therapy, Play Therapy, Terapii ZabawÄ… w celu przeciwdziaÅ‚ania rozwojowi zaburzeÅ„ psychicznych u dzieci od urodzenia do dorosÅ‚oÅ›ci oraz propagowanie postaw obywatelskiej aktywnoÅ›ci i odpowiedzialnoÅ›ci rodziców, nauczycieli i opiekunów dzieci w tym zakresie;
2.Organizowanie i prowadzenie interwencji i pomocy psychologicznej, prawnej, socjalnej i medycznej w zakresie wyznaczonym statutem Fundacji w oparciu o kodeks etyczny terapeuty Play Therapy;
3.Wsparcie i edukacjÄ™ profesjonalistów Å›wiadczÄ…cych pomoc psychologicznÄ…, prawnÄ…, socjalnÄ… i medycznÄ… adresowanÄ… na rzecz i do dzieci, rodzin i osób w sytuacjach kryzysowych, w sytuacjach sprzyjajÄ…cych powstaniu zaburzeÅ„ rozwojowych;
4.Upowszechnienie wiedzy i edukację w zakresie przeciwdziałania krzywdzeniu dzieci i ochrony praw dzieci oraz propagowanie postaw obywatelskiej aktywności i odpowiedzialności w tym zakresie;
5.Programy badawcze, informacyjne i wydawnicze służące zdobywaniu i upowszechnianiu wiedzy na temat rozwoju i potrzeb dzieci, ochrony praw dzieci oraz przeciwdziałania krzywdzeniu i wykluczeniu społecznemu dzieci w tym dzieci z zaburzeniami rozwojowymi;
6.DziaÅ‚ania sÅ‚użące wyrównywaniu szans grup sÅ‚abszych lub zagrożonych spoÅ‚ecznym wykluczeniem (m.in. rodziny ryzyka, dzieci krzywdzone, dzieci z deficytami rozwojowymi, dzieci uchodźców);
7.Rzecznictwo w zakresie ochrony praw dziecka do zdrowia psychicznego i emocjonalnego (m.in. na rzecz rozwoju i rozpowszechniania przyjaznych dzieciom form terapii zgodnie z posiadanym przez dzieci potencjałem, skutecznych rozwiązań legislacyjnych i instytucjonalnych);
8.Wspomaganie dziaÅ‚aÅ„ na rzecz zapobiegania krzywdzeniu dzieci i ochrony ich praw oraz przeciwdziaÅ‚ania wykluczeniu spoÅ‚ecznemu, realizowanych przez spoÅ‚ecznoÅ›ci lokalne, organizacje pozarzÄ…dowe i inne instytucje dziaÅ‚ajÄ…ce na rzecz dobra publicznego w różnych dziedzinach życia spoÅ‚ecznego (m.in.: edukacja, nauka, ochrona zdrowia, pomoc spoÅ‚eczna, charytatywna i humanitarna);
9.Wspieranie rozwoju kompetencji dzieci i mÅ‚odzieży szkolnej, wolontariuszy oraz profesjonalistów różnych dziedzin w zakresie wyznaczonym celem Fundacji, poprzez programy stypendialne, stażowe i szkoleniowe;
10.Prowadzenie różnorodnych form doskonalenia, w tym szkoleÅ„ dla nauczycieli, szkoleÅ„ dla profesjonalistów pracujÄ…cych w obszarze zdrowia psychicznego, prowadzenie warsztatów, konferencji, wykÅ‚adów- w systemach stacjonarnym, na odlegÅ‚ość oraz mieszanym;
11.Udzielanie konsultacji w formie bezpośredniej oraz w formie elektronicznej, w formie on-line , w formie telefonicznej;
12.Upowszechnianie przykÅ‚adów bezpiecznej i efektywnej praktyki terapeutycznej z dziećmi, nastolatkami, a także z ich rodzinami;
13.DziaÅ‚alność pożytku publicznego w obszarze pomocy spoÅ‚ecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób;
14.Działalność w obszarze ochrony i promocji zdrowia, w tym działalności leczniczej w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2018 r. poz. 160 ze zm.);
15.Działalność w obszarze nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania;
16.Wypowiadanie się w sprawach publicznych związanych z działalnością Fundacji;
17.Prowadzenie dziaÅ‚alnoÅ›ci wydawniczej, reklamowej oraz rozpowszechnianie materiaÅ‚ów edukacyjnych;
18.Prowadzenie akcji i przedsiÄ™wzięć spoÅ‚ecznych oraz pozytywnych form spoÅ‚ecznej aktywnoÅ›ci, majÄ…cych na celu szerzenie wiedzy oraz szukanie skutecznych rozwiÄ…zaÅ„ napotykanych problemów;
19.WspóÅ‚pracÄ™ z organizacjami polskimi, zagranicznymi i miÄ™dzynarodowymi o podobnych celach dziaÅ‚ania;
20.Prowadzenie działalności integrującej i wspierającej podopiecznych Fundacji, poprzez aktywność terapeutyczną, kulturalną, rekreacyjną i towarzyską;
21.Inicjowanie wspóÅ‚pracy z administracjÄ… rzÄ…dowÄ… i samorzÄ…dowÄ… w zakresie objÄ™tym dziaÅ‚alnoÅ›ciÄ… statutowÄ… Fundacji;
22.WspólnÄ… realizacjÄ™ przedsiÄ™wzięć z innymi organizacjami spoÅ‚ecznymi, sportowymi, oÅ›wiatowymi, sektorem aktywnoÅ›ci gospodarczej, oÅ›rodkami masowego przekazu, osobami i instytucjami deklarujÄ…cymi chęć wspóÅ‚pracy w realizacji celów statutowych;
23.RealizacjÄ™ przedsiÄ™wzięć o charakterze charytatywnym oraz dziaÅ‚alność z zakresu pomocy spoÅ‚ecznej podejmowanych dla wypeÅ‚nienia celów statutowych.
24.Propagowanie najwyższych profesjonalnych standardów pracy wÅ›ród terapeutów dzieci i mÅ‚odzieży oraz osób majÄ…cych wpÅ‚yw na zdrowie psychiczne dzieci i mÅ‚odzieży.
25. Wprowadzenie w Polsce zawodu Terapeuty ZabawÄ… zwanego również TerapeutÄ… Play Therapy, zwanego również TerapeutÄ… Play & Creative Art Therapy do klasyfikacji nowych zawodów/specjalnoÅ›ci Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki SpoÅ‚ecznej w Departamencie Rynku Pracy.
Właściciel Play Therapy Poland: Nina Ambroziak
Warszawa 01.04.2022