top of page
2022_08_25_13_09_58_section-bg-2.webp

Filial Play Therapy w terapii relacji rodzic - dziecko

Terapeuta podczas procesu jest w świecie uczuć dziecka, myśli dziecka, życzeń i planów dziecka. Terapeuta podąża za dzieckiem.

2024_01_28_18_01_45_istock-1471775394_1.jpeg

Ten model szkolenia rodziców oparty jest na mocnych stronach dziecka, a nie na podejściu skoncentrowanym na problemach.

Rodzice mogą, a nawet powinni, odgrywać istotną rolę w łagodzeniu problemów emocjonalnych i behawioralnych swoich dzieci. Chociaż prowadzenie przez rodziców terapii zabaw z własnymi dziećmi jest niepraktyczne i nieetyczne, wysoce pożądane jest, aby wykorzystywali oni niedyrektywną zabawę jako część swoich umiejętności rodzicielskich i właśnie to szkolenie służy do tego. Ogólnym celem terapii relacji dziecko-rodzic jest poprawa i wzmocnienie relacji rodzic-dziecko. Zgodnie z zasadami terapii Play Therapy relacja jest postrzegana jako narzędzie procesu zmian. Dlatego celem jest pomoc rodzicowi w nawiązaniu relacji z dzieckiem w sposób, który wyzwoli w dziecku wewnętrzny kierunek, konstruktywność, dążenie do przodu, kreatywność. 
Ten model szkolenia rodziców oparty jest na mocnych stronach dziecka, a nie na podejściu skoncentrowanym na problemach. Rodzice są zachęcani do skupienia się na mocnych stronach swoich dzieci, jak również na swoich własnych, oraz do budowania relacji na tych mocnych stronach. Nacisk kładziony jest na przyszłość i rozwijanie potencjału dziecka.


Ogólne cele terapeutyczne dla dzieci obejmują: redukcję objawów, rozwój strategii radzenia sobie, wzrost pozytywnego poczucia własnej wartości i pewności siebie oraz bardziej pozytywne postrzeganie rodziców. 
Ogólne cele terapeutyczne dla rodziców obejmują: większą wrażliwość na świat emocjonalny ich dzieci, bardziej pozytywne postrzeganie dzieci oraz rozwój bardziej efektywnych umiejętności rodzicielskich. 

program szkolenia Terapia

Program szkolenia

I. Przegląd głównych modeli Filial Play Therapy, aby umożliwić ci opracowanie podejścia, które najbardziej ci odpowiada.
II. Różnice między coachingiem a mentoringiem oraz sposób, w jaki coach może przekształcić się w mentora.
III. Wybór odpowiedniego modelu coachingu - badanie teorii i stylów coachingu.
IV. Kryteria kwalifikacji dzieci i rodziców do Filial Play
V. Wybór optymalnego programu coachingu dla każdego rodzica
VI. Uzgodnienie kontraktu Filial Play z rodzicem (rodzicami)
VII. Przygotowanie rodzica do prowadzenia zajęć w domu
VIII. Trening rodziców w zakresie niedyrektywnych umiejętności zabawy
IX. Monitorowanie postępów rodziny.

Terminy szkoleń

Edycja I: 29.08.2024-1.09.2024

Edycja Ii: 21-24.11.2024

Miejsce szkolenia

Warszawa

Koszt szkolenia

4000 zł

Rejestracja na szkolenia PlayTherapy

Potwierdzenie przelewu zaliczki należy wysłać: 
- listem poleconym na adres: Play Therapy Poland,
ul. Szlachecka 14, 05-077 Warszawa,
- lub drogą elektroniczną z potwierdzeniem odbioru  
na adres: info@play-therapy.pl.       


Opłaty za szkolenie należy wpłacać na konto Play Therapy Poland:

Bank PKO BP: 72 1440 1185 0000 0000 0328 7742

bottom of page