top of page
2022_08_25_13_09_58_section-bg-2.webp

Terapeuta Play Therapy jest w świecie dziecka

Terapeuta podczas procesu jest w świecie uczuć dziecka, myśli dziecka, życzeń i planów dziecka. Terapeuta podąża za dzieckiem.

Rejestracja na szkolenia PlayTherapy

Potwierdzenie przelewu zaliczki należy wysłać: 
drogą elektroniczną z potwierdzeniem odbioru  na adres: info@play-therapy.pl.       

Opłaty za szkolenie należy wpłacać na konto Play Therapy Poland:

Bank PKO BP: 72 1440 1185 0000 0000 0328 7742

SUS 2.jpg

Certyfikat Standard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych Polskiej Izby Firm Szkoleniowych (SUS 2.0). Dowiedz się więcej

Dla kogo jest szkolenie PlayTherapy?

Szkolenie jest przeznaczone dla specjalistów pracujących terapeutycznie z dziećmi oraz adolescentami oraz dla osób, które zamierzają rozpocząć pracę terapeutyczną. Szczególnie kierujemy to szkolenie do:

  • psychologów klinicznych

  • psychologów

  • psychoterapeutów

  • nauczycieli

  • nauczycieli wychowania przedszkolnego

  • pedagogów specjalnych

  • pielęgniarek

  • pracowników socjalnych

  • pracowników domów dziecka

  • pracowników opieki zastępczej

  • pracowników agencji adopcyjnych

  • terapeutów zajęciowych

  • pracowników Poradni Psychologiczno- Pedagogicznych

  • logopedów

To szkolenie znajduje się na drugim poziomie czterostopniowego modelu treningowego PTI. Oznacza to, że biorąc udział w tym szkoleniu realizujesz od razu dwa stopnie modelu treningowego. Po ukończeniu tego szkolenia można kontynuować edukację na trzecim poziomie: Post Graduate Diploma in Play Therapy (obejmującym podejście dyrektywne i terapię grupową). Można również traktować to szkolenie jako niezależne od czterostopniowego modelu treningowego PTI.


Szkolenie zostało przygotowano w celu:

  • doskonalenia Twoich umiejętności terapeutycznych

  • rozwijania samoświadomości i świadomości procesu terapeutycznego

  • zwiększenia Twojej satysfakcji w pracy z dziećmi

  • nabycia umiejętności niezbędnych do pomagania dzieciom w rozwijaniu ich inteligencji emocjonalnej

  • nabycia umiejętności niezbędnych do łagodzenia problemów z zachowaniem i zdrowiem psychicznym dzieci

  • towarzyszenia w Twoim rozwoju osobistym.

Szkolenia Play Therapy- rejestracja

Cele szkolenia

Nadrzędnym celem szkolenia jest umożliwienie uczestnikom szkolenia bezpiecznej praktyki w terapii dzieci oraz efektywnego wykorzystania umiejętności terapeutycznych związanych z zabawą w zróżnicowanych warunkach. Dzięki szkoleniu terapeuta będzie mógł wspierać dziecko w pokonywaniu zarówno niewielkich, jak również umiarkowanych problemów. Podczas szkolenia uczestnicy będą przede wszystkim uczyli się stosowania zestawu metod terapeutycznych "Play Therapy Tool-Kit". Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik powinien:

  • umieć komunikować się z dzieckiem przy użyciu techniki terapeutycznych z "Play Therapy Tool- Kit" włączając w to: media kreatywne, terapię w piaskownicy, rysowanie i malowanie, ruch, dramę, opowiadania, kreatywną wizualizację, pacynki oraz glinę

  • umieć utworzyć własną praktykę terapeutyczną

  • nauczyć się praktycznych umiejętności prowadzenia z dzieckiem indywidualnej sesji terapeutycznej Play Therapy

  • umieć obserwować i analizować postawę dziecka, jego ruchy

  • umieć przygotować indywidualną dla dziecka wizualizację kreatywną

  • umieć napisać opowiadanie terapeutyczne

  • umożliwić dziecku wyrażenie swoich emocji poprzez glinę, pacynki

  • właściwie rozumieć i stosować zasady Play Therapy

  • posiadać zdolność do oceny potrzeb dziecka

  • posiadać zdolność do tworzenia warunków sprzyjających zabawie terapeutycznej

  • osiągnąć poczucie pewności siebie w stosowaniu zabawy terapeutycznej z dziećmi i adolescentami

  • nauczyć się praktycznych umiejętności terapeutycznych, które pozwalają na prowadzenie zabawy terapeutycznej

  • dostrzegać, rozumieć i doceniać zagadnienia etyczne związane z terapią dzieci

  • posiadać wiedzę dotyczącą psychologii dziecka

  • posiadać wiedzę dotyczącą teorii przywiązania oraz teorii rozwoju dziecka oraz umiejętność ich wykorzystania podczas sesji terapeutycznej

  • znaleźć odpowiedzi na pytania pojawiające się w terapii dziecka

  • mieć świadomość własnego procesu oraz rozwoju

  • zdobyć wiedzę na temat siebie

Poznaj zespół PlayTherapy

bg-paralax2.gif
bg-paralax2.gif

Opinie uczestników

Rzetelne i profesjonalne szkolenie na wysokim poziomie. Oprócz wiedzy teoretycznej uczestnicy mają okazję doświadczać procesu terapeutycznego poprzez ćwiczenia praktyczne. To był wspaniały czas rozwoju i nauki w atmosferze wzajemnego szacunku i zaufania. Szkolenie nie tylko otworzyło mój umysł, ale przede wszystkim serce.  Zdecydowanie polecam wszystkim terapeutom pracującym  z dziećmi, To zaszczyt dołączyć do grona polskich terapeutów Play Therapy.

STATUT PLAY THERAPY POLAND

 

Celami społecznymi firmy Play Therapy Poland są:

1.ochrona zdrowia psychicznego i emocjonalnego dzieci i młodzieży

2.ochrona dzieci przed krzywdzeniem i wykluczeniem społecznym

3.niesienie pomocy dzieciom, rodzinom i osobom w sytuacjach kryzysowych

4.niesienie pomocy dzieciom, rodzinom w sytuacji uchodźctwa, a także kontaktu z uchodźcami

5.wspieranie inicjatyw na rzecz ochrony praw dziecka oraz na rzecz zapobiegania wykluczeniu społecznemu

6.zapobieganie rozwojowi zaburzeń psychicznych u dzieci na skutek doświadczeń życiowych traumy, uchodźctwa, przemocy, krzywdzenia.

 

Realizacja powyższych celów będzie odbywała się poprzez:

1.Upowszechnienie wiedzy i edukację w zakresie rozpowszechniania metody terapii Play and Creative Art Therapy, Play Therapy, Terapii Zabawą w celu przeciwdziałania rozwojowi zaburzeń psychicznych u dzieci od urodzenia do dorosłości oraz propagowanie postaw obywatelskiej aktywności i odpowiedzialności rodziców, nauczycieli i opiekunów dzieci w tym zakresie;
2.Organizowanie i prowadzenie interwencji i pomocy psychologicznej, prawnej, socjalnej i medycznej w zakresie wyznaczonym statutem Fundacji w oparciu o kodeks etyczny terapeuty Play Therapy;
3.Wsparcie i edukację profesjonalistów świadczących pomoc psychologiczną, prawną, socjalną i medyczną adresowaną na rzecz i do dzieci, rodzin i osób w sytuacjach kryzysowych, w sytuacjach sprzyjających powstaniu zaburzeń rozwojowych;
4.Upowszechnienie wiedzy i edukację w zakresie przeciwdziałania krzywdzeniu dzieci i ochrony praw dzieci oraz propagowanie postaw obywatelskiej aktywności i odpowiedzialności w tym zakresie;
5.Programy badawcze, informacyjne i wydawnicze służące zdobywaniu i upowszechnianiu wiedzy na temat rozwoju i potrzeb dzieci, ochrony praw dzieci oraz przeciwdziałania krzywdzeniu i wykluczeniu społecznemu dzieci w tym dzieci z zaburzeniami rozwojowymi;
6.Działania służące wyrównywaniu szans grup słabszych lub zagrożonych społecznym wykluczeniem (m.in. rodziny ryzyka, dzieci krzywdzone, dzieci z deficytami rozwojowymi, dzieci uchodźców);
7.Rzecznictwo w zakresie ochrony praw dziecka do zdrowia psychicznego i emocjonalnego (m.in. na rzecz rozwoju i rozpowszechniania przyjaznych dzieciom form terapii zgodnie z posiadanym przez dzieci potencjałem, skutecznych rozwiązań legislacyjnych i instytucjonalnych);
8.Wspomaganie działań na rzecz zapobiegania krzywdzeniu dzieci i ochrony ich praw oraz przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu, realizowanych przez społeczności lokalne, organizacje pozarządowe i inne instytucje działające na rzecz dobra publicznego w różnych dziedzinach życia społecznego (m.in.: edukacja, nauka, ochrona zdrowia, pomoc społeczna, charytatywna i humanitarna);
9.Wspieranie rozwoju kompetencji dzieci i młodzieży szkolnej, wolontariuszy oraz profesjonalistów różnych dziedzin w zakresie wyznaczonym celem Fundacji, poprzez programy stypendialne, stażowe i szkoleniowe;
10.Prowadzenie różnorodnych form doskonalenia, w tym szkoleń dla nauczycieli, szkoleń dla profesjonalistów pracujących w obszarze zdrowia psychicznego, prowadzenie warsztatów, konferencji, wykładów- w systemach stacjonarnym, na odległość oraz mieszanym;
11.Udzielanie konsultacji w formie bezpośredniej oraz w formie elektronicznej, w formie on-line , w formie telefonicznej;
12.Upowszechnianie przykładów bezpiecznej i efektywnej praktyki terapeutycznej z dziećmi, nastolatkami, a także z ich rodzinami;
13.Działalność pożytku publicznego w obszarze pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób;
14.Działalność w obszarze ochrony i promocji zdrowia, w tym działalności leczniczej w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2018 r. poz. 160 ze zm.);
15.Działalność w obszarze nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania;
16.Wypowiadanie się w sprawach publicznych związanych z działalnością Fundacji;
17.Prowadzenie działalności wydawniczej, reklamowej oraz rozpowszechnianie materiałów edukacyjnych;
18.Prowadzenie akcji i przedsięwzięć społecznych oraz pozytywnych form społecznej aktywności, mających na celu szerzenie wiedzy oraz szukanie skutecznych rozwiązań napotykanych problemów;
19.Współpracę z organizacjami polskimi, zagranicznymi i międzynarodowymi o podobnych celach działania;
20.Prowadzenie działalności integrującej i wspierającej podopiecznych Fundacji, poprzez aktywność terapeutyczną, kulturalną, rekreacyjną i towarzyską;
21.Inicjowanie współpracy z administracją rządową i samorządową w zakresie objętym działalnością statutową Fundacji;
22.Wspólną realizację przedsięwzięć z innymi organizacjami społecznymi, sportowymi, oświatowymi, sektorem aktywności gospodarczej, ośrodkami masowego przekazu, osobami i instytucjami deklarującymi chęć współpracy w realizacji celów statutowych;
23.Realizację przedsięwzięć o charakterze charytatywnym oraz działalność z zakresu pomocy społecznej podejmowanych dla wypełnienia celów statutowych.
24.Propagowanie najwyższych profesjonalnych standardów pracy wśród terapeutów dzieci i młodzieży oraz osób mających wpływ na zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży.
25. Wprowadzenie w Polsce zawodu Terapeuty Zabawą zwanego również Terapeutą Play Therapy, zwanego również Terapeutą Play & Creative Art Therapy do klasyfikacji nowych zawodów/specjalności Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Departamencie Rynku Pracy.

 

Właściciel Play Therapy Poland: Nina Ambroziak 
Warszawa 01.04.2022

bottom of page