
Terapeuta Play Therapy jest w świecie dziecka
Terapeuta podczas procesu jest w świecie uczuć dziecka, myśli dziecka, życzeń i planów dziecka. Terapeuta podąża za dzieckiem.
Rejestracja na szkolenia PlayTherapy
Potwierdzenie przelewu zaliczki należy wysłać:
drogą elektroniczną z potwierdzeniem odbioru na adres: info@play-therapy.pl.
Opłaty za szkolenie należy wpłacać na konto Play Therapy Poland:
Bank PKO BP: 72 1440 1185 0000 0000 0328 7742
Certyfikat Standard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych Polskiej Izby Firm Szkoleniowych (SUS 2.0). Dowiedz się więcej
Szkolenia PlayTherapy
Terapia w piaskownicy
Szkolenie akredytowane przez Play Therapy International oraz Academy of Play and Child Psychotherapy (UK)
Szkolenie akredytowane przez Play Therapy International oraz Academy of Play and Child Psychotherapy (UK)
Dla kogo jest szkolenie PlayTherapy?
Szkolenie jest przeznaczone dla specjalistów pracujących terapeutycznie z dziećmi oraz adolescentami oraz dla osób, które zamierzają rozpocząć pracę terapeutyczną. Szczególnie kierujemy to szkolenie do:
-
psychologów klinicznych
-
psychologów
-
psychoterapeutów
-
nauczycieli
-
nauczycieli wychowania przedszkolnego
-
pedagogów specjalnych
-
pielęgniarek
-
pracowników socjalnych
-
pracowników domów dziecka
-
pracowników opieki zastępczej
-
pracowników agencji adopcyjnych
-
terapeutów zajęciowych
-
pracowników Poradni Psychologiczno- Pedagogicznych
-
logopedów
To szkolenie znajduje się na drugim poziomie czterostopniowego modelu treningowego PTI. Oznacza to, że biorąc udział w tym szkoleniu realizujesz od razu dwa stopnie modelu treningowego. Po ukończeniu tego szkolenia można kontynuować edukację na trzecim poziomie: Post Graduate Diploma in Play Therapy (obejmującym podejście dyrektywne i terapię grupową). Można również traktować to szkolenie jako niezależne od czterostopniowego modelu treningowego PTI.
Szkolenie zostało przygotowano w celu:
-
doskonalenia Twoich umiejętności terapeutycznych
-
rozwijania samoświadomości i świadomości procesu terapeutycznego
-
zwiększenia Twojej satysfakcji w pracy z dziećmi
-
nabycia umiejętności niezbędnych do pomagania dzieciom w rozwijaniu ich inteligencji emocjonalnej
-
nabycia umiejętności niezbędnych do łagodzenia problemów z zachowaniem i zdrowiem psychicznym dzieci
-
towarzyszenia w Twoim rozwoju osobistym.
Cele szkolenia
Nadrzędnym celem szkolenia jest umożliwienie uczestnikom szkolenia bezpiecznej praktyki w terapii dzieci oraz efektywnego wykorzystania umiejętności terapeutycznych związanych z zabawą w zróżnicowanych warunkach. Dzięki szkoleniu terapeuta będzie mógł wspierać dziecko w pokonywaniu zarówno niewielkich, jak również umiarkowanych problemów. Podczas szkolenia uczestnicy będą przede wszystkim uczyli się stosowania zestawu metod terapeutycznych "Play Therapy Tool-Kit". Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik powinien:
-
umieć komunikować się z dzieckiem przy użyciu techniki terapeutycznych z "Play Therapy Tool- Kit" włączając w to: media kreatywne, terapię w piaskownicy, rysowanie i malowanie, ruch, dramę, opowiadania, kreatywną wizualizację, pacynki oraz glinę
-
umieć utworzyć własną praktykę terapeutyczną
-
nauczyć się praktycznych umiejętności prowadzenia z dzieckiem indywidualnej sesji terapeutycznej Play Therapy
-
umieć obserwować i analizować postawę dziecka, jego ruchy
-
umieć przygotować indywidualną dla dziecka wizualizację kreatywną
-
umieć napisać opowiadanie terapeutyczne
-
umożliwić dziecku wyrażenie swoich emocji poprzez glinę, pacynki
-
właściwie rozumieć i stosować zasady Play Therapy
-
posiadać zdolność do oceny potrzeb dziecka
-
posiadać zdolność do tworzenia warunków sprzyjających zabawie terapeutycznej
-
osiągnąć poczucie pewności siebie w stosowaniu zabawy terapeutycznej z dziećmi i adolescentami
-
nauczyć się praktycznych umiejętności terapeutycznych, które pozwalają na prowadzenie zabawy terapeutycznej
-
dostrzegać, rozumieć i doceniać zagadnienia etyczne związane z terapią dzieci
-
posiadać wiedzę dotyczącą psychologii dziecka
-
posiadać wiedzę dotyczącą teorii przywiązania oraz teorii rozwoju dziecka oraz umiejętność ich wykorzystania podczas sesji terapeutycznej
-
znaleźć odpowiedzi na pytania pojawiające się w terapii dziecka
-
mieć świadomość własnego procesu oraz rozwoju
-
zdobyć wiedzę na temat siebie
Poznaj zespół PlayTherapy

STATUT PLAY THERAPY POLAND
Celami społecznymi firmy Play Therapy Poland są:
1.ochrona zdrowia psychicznego i emocjonalnego dzieci i młodzieży
2.ochrona dzieci przed krzywdzeniem i wykluczeniem społecznym
3.niesienie pomocy dzieciom, rodzinom i osobom w sytuacjach kryzysowych
4.niesienie pomocy dzieciom, rodzinom w sytuacji uchodźctwa, a także kontaktu z uchodźcami
5.wspieranie inicjatyw na rzecz ochrony praw dziecka oraz na rzecz zapobiegania wykluczeniu społecznemu
6.zapobieganie rozwojowi zaburzeń psychicznych u dzieci na skutek doświadczeń życiowych traumy, uchodźctwa, przemocy, krzywdzenia.
Realizacja powyższych celów będzie odbywała się poprzez:
1.Upowszechnienie wiedzy i edukację w zakresie rozpowszechniania metody terapii Play and Creative Art Therapy, Play Therapy, Terapii Zabawą w celu przeciwdziałania rozwojowi zaburzeń psychicznych u dzieci od urodzenia do dorosłości oraz propagowanie postaw obywatelskiej aktywności i odpowiedzialności rodziców, nauczycieli i opiekunów dzieci w tym zakresie;
2.Organizowanie i prowadzenie interwencji i pomocy psychologicznej, prawnej, socjalnej i medycznej w zakresie wyznaczonym statutem Fundacji w oparciu o kodeks etyczny terapeuty Play Therapy;
3.Wsparcie i edukację profesjonalistów świadczących pomoc psychologiczną, prawną, socjalną i medyczną adresowaną na rzecz i do dzieci, rodzin i osób w sytuacjach kryzysowych, w sytuacjach sprzyjających powstaniu zaburzeń rozwojowych;
4.Upowszechnienie wiedzy i edukację w zakresie przeciwdziałania krzywdzeniu dzieci i ochrony praw dzieci oraz propagowanie postaw obywatelskiej aktywności i odpowiedzialności w tym zakresie;
5.Programy badawcze, informacyjne i wydawnicze służące zdobywaniu i upowszechnianiu wiedzy na temat rozwoju i potrzeb dzieci, ochrony praw dzieci oraz przeciwdziałania krzywdzeniu i wykluczeniu społecznemu dzieci w tym dzieci z zaburzeniami rozwojowymi;
6.Działania służące wyrównywaniu szans grup słabszych lub zagrożonych społecznym wykluczeniem (m.in. rodziny ryzyka, dzieci krzywdzone, dzieci z deficytami rozwojowymi, dzieci uchodźców);
7.Rzecznictwo w zakresie ochrony praw dziecka do zdrowia psychicznego i emocjonalnego (m.in. na rzecz rozwoju i rozpowszechniania przyjaznych dzieciom form terapii zgodnie z posiadanym przez dzieci potencjałem, skutecznych rozwiązań legislacyjnych i instytucjonalnych);
8.Wspomaganie działań na rzecz zapobiegania krzywdzeniu dzieci i ochrony ich praw oraz przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu, realizowanych przez społeczności lokalne, organizacje pozarządowe i inne instytucje działające na rzecz dobra publicznego w różnych dziedzinach życia społecznego (m.in.: edukacja, nauka, ochrona zdrowia, pomoc społeczna, charytatywna i humanitarna);
9.Wspieranie rozwoju kompetencji dzieci i młodzieży szkolnej, wolontariuszy oraz profesjonalistów różnych dziedzin w zakresie wyznaczonym celem Fundacji, poprzez programy stypendialne, stażowe i szkoleniowe;
10.Prowadzenie różnorodnych form doskonalenia, w tym szkoleń dla nauczycieli, szkoleń dla profesjonalistów pracujących w obszarze zdrowia psychicznego, prowadzenie warsztatów, konferencji, wykładów- w systemach stacjonarnym, na odległość oraz mieszanym;
11.Udzielanie konsultacji w formie bezpośredniej oraz w formie elektronicznej, w formie on-line , w formie telefonicznej;
12.Upowszechnianie przykładów bezpiecznej i efektywnej praktyki terapeutycznej z dziećmi, nastolatkami, a także z ich rodzinami;
13.Działalność pożytku publicznego w obszarze pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób;
14.Działalność w obszarze ochrony i promocji zdrowia, w tym działalności leczniczej w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2018 r. poz. 160 ze zm.);
15.Działalność w obszarze nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania;
16.Wypowiadanie się w sprawach publicznych związanych z działalnością Fundacji;
17.Prowadzenie działalności wydawniczej, reklamowej oraz rozpowszechnianie materiałów edukacyjnych;
18.Prowadzenie akcji i przedsięwzięć społecznych oraz pozytywnych form społecznej aktywności, mających na celu szerzenie wiedzy oraz szukanie skutecznych rozwiązań napotykanych problemów;
19.Współpracę z organizacjami polskimi, zagranicznymi i międzynarodowymi o podobnych celach działania;
20.Prowadzenie działalności integrującej i wspierającej podopiecznych Fundacji, poprzez aktywność terapeutyczną, kulturalną, rekreacyjną i towarzyską;
21.Inicjowanie współpracy z administracją rządową i samorządową w zakresie objętym działalnością statutową Fundacji;
22.Wspólną realizację przedsięwzięć z innymi organizacjami społecznymi, sportowymi, oświatowymi, sektorem aktywności gospodarczej, ośrodkami masowego przekazu, osobami i instytucjami deklarującymi chęć współpracy w realizacji celów statutowych;
23.Realizację przedsięwzięć o charakterze charytatywnym oraz działalność z zakresu pomocy społecznej podejmowanych dla wypełnienia celów statutowych.
24.Propagowanie najwyższych profesjonalnych standardów pracy wśród terapeutów dzieci i młodzieży oraz osób mających wpływ na zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży.
25. Wprowadzenie w Polsce zawodu Terapeuty Zabawą zwanego również Terapeutą Play Therapy, zwanego również Terapeutą Play & Creative Art Therapy do klasyfikacji nowych zawodów/specjalności Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Departamencie Rynku Pracy.
Właściciel Play Therapy Poland: Nina Ambroziak
Warszawa 01.04.2022